Kokostorentjes voor Monique

Vanavond was ik op bezoek bij Monique. Zij vertelde dat ze probeert minder te snoepen. Gelukkig had ik cherrytomaatjes meegebracht en geen muffins; wat ik eerst van plan was.
In het verleden maakte ik wel eens kokostorentjes die zij erg kon waarderen. Ze zijn zo makkelijk en snel te maken, handig voor als je bijvoorbeeld eters krijgt en iets voor bij de koffie na wilt hebben.
Binnenkort maak ik ze weer. Kijken of ze ze kan afslaan. Denk het niet.

Recept kokostorentjes:
125 gram geraspte kokos
125 gram honing
2 eiwitten

Klop de eiwitten los en giet de honing erbij. Roer de kokos erdoor en vorm met natte handen kokostorentjes. Zet deze op een bakplaat bekleed met bakpapier.
Bak ze 12 minuten op 200 graden. Laat ze even afkoelen.
Ik smelt meestal wat pure chocolade en giet die dan over de torentjes. Dan laat ik de chocolade even uitharden. En klaar.

114 (2)

Leave a Reply

