appel-kokos-amandelmuffins

Vanavond heb ik even wat muffins gebakken. Ik was een beetje moe en stelde de oven daardoor op de verkeerde temperatuur in. Ik kwam daar pas achter toen ze al een tijdje stonden te garen. Gelukkig zijn ze toch aardig gelukt.

Hieronder het recept. En, zet je oven vast op 180 graden…..

006
appel-kokos-amandelmuffins:
175 gr. amandelmeel
100 gr. kokosmeel of kokosschaafsel
1 theelepeltje bakzout (backingsoda)
1 theelepel kaneel
snufje zeezout
2 eieren
50 gr. gesmolten kokosolie of 50 gr. druivenpitolie
100 gr. (een paar eetlepels) 24-uurs yoghurt (of een eetlepel appelazijn)
100 gr. vloeibare honing of ahornsiroop (gemengd kan ook)
1 appel, geschild en in kleine stukjes gesneden
2 handjes rozijnen (geweekt)

Verder:
een muffin bakvorm plus 12 papieren muffin vormpjes.
Ik vet de muffin vorm altijd een klein beetje in met kokosolie voordat ik de papieren vormpjes erin zet.

Doe de eieren in een kom en klop ze los. Meng met de yoghurt, gesmolten kokosolie of druivenpitolie en de honing.
Meng in een andere kom de amandelmeel, kokosmeel, kaneel, snufje zout en zeef het bakzout boven de kom zodat er geen klontjes bakzout in je meel vallen.
Meng de natte en de droge ingrediënten met elkaar. Meng niet te lang; het deeg moet een beetje grof blijven. Schep de stukjes appel en de rozijnen erdoor en verdeel het deeg over de vormpjes.

En ik heb, voordat de muffins de oven in gingen, op elk ervan nog een snufje palmsuiker gestrooid.

Bak de muffins -op 180 graden- in 25 minuten gaar….

Leave a Reply

