Vooruitgang

Ik heb een reden om een klein beetje te juichen.
Dus doe ik dat even:
Jiiihaaaaaa!!

Enige toelichting is op zijn plaats. Ik heb zo ongeveer anderhalf jaar geen bananen gegeten. Bananen kunnen voor mensen die het zetmeelloze dieet volgen tricky zijn omdat ze soms, vooral als ze wat onrijp zijn, meer zetmeel bevatten dan je kunt gebruiken.
Ik heb ze heel lang niet durven eten omdat ik dacht te merken dat ik er last van had.
IMG_0358[1]
Vorige week heb ik een kwart banaan gegeten. Ik heb er wel op gelet dat het een stukje  van een rijpe banaan was met een gespikkelde jas aan. En dat ging goed. Geen rugpijn in ieder geval. Een paar dagen geleden heb ik pannenkoekjes gemaakt met banaan door het beslag. Ook daarvan geen last gehad.
Nou is dat reden voor gejuich of niet? Ja precies!

IMG_0356[1]
Onderstaand recept is NIET voor beginners.
Recept pannenkoekjes met banaan (8-10 kleintjes):

2 bananen (oude gespikkelde)
(Tip: als je veel oude gespikkelde bananen hebt; doe ze in diepvrieszakjes en gooi ze in de vriezer. Als je ze nodig hebt, kun je ze eerst laten ontdooien of gewoon zo in de keukenmachine gooien).
4 eieren
65  gr. geschaafde kokos of kokosmeel
1 theelepel kaneel
kokosolie
(een klein beetje geitenmelk, amandelmelk of kokosmelk voor als je beslag te dik lijkt. Dan kun je dit er nog bij voegen. Let op: het beslag mag niet té vloeibaar zijn).

Doe de bananen met de eieren in de blender en mix. Doe de kokos erbij en de theelepel kaneel. Verwarm de koekenpan en schep een beetje kokosolie (of roomboter) erin. Schep volle eetlepels van de mix in de pan (het worden kleine pannenkoekjes van 8 à 9 cm doorsnee).
Serveer met ahornsiroop of honing. Met bosbessen of frambozen erbij of gewoon zonder toevoegingen. De jongens hier waren enthousiast.

Leave a Reply

