2500 and going strong….

IMG_0386[1]
Hoewel onweersbuien in aantocht zijn en mijn geplande boottochtje vandaag waarschijnlijk niet doorgaat, is er toch reden voor een feeststemming.
Bechterew overwinnen was voor mij natuurlijk al een reden om blij te zijn maar daarnaast ben ik ook ontzettend blij dat ik vorig jaar besloten heb mijn ervaringen op het internet te zetten.
Inmiddels is deze site meer dan 2500 keer bezocht, door mensen uit Nederland en België. Maar ook door lezers uit Duitsland, Engeland en andere landen. Daarbij heb ik nu een heel aantal vaste bezoekers, en ik heb op dit moment zo’n 17 abonnees die elke keer als een nieuwe post is, een berichtje ontvangen. Heel erg bedankt voor jullie belangstelling!
Een aantal lezers is regelmatig op de eet-pagina te vinden en ik kan ook zien dat de achtergrond-info -over de oorzaak van Bechterew bijvoorbeeld- regelmatig wordt bezocht.
Natuurlijk kan ik niet zien wie die mensen allemaal zijn. Misschien hebben zij ook Bechterew, misschien een andere vorm van reuma, ik weet het niet.
Als mensen willen laten weten waarom ze hier komen of iets willen opmerken over voeding of over deze site dan kan dat hier onder dit bericht . Dat kan trouwens bij elke post.

Ik kan me herinneren dat ik al blij was toen ik mijn eerste bezoeker had. Mijn doel: meer bekendheid geven aan het zetmeelvrij dieet bij Bechterew blijft staan. Ik ga er dus mee door. Niet alleen hier maar ook op het Bechterew forum, op KickAs.com en op andere sites over gezondheid en eten (bijvoorbeeld http://www.rebootwithjoe.com, http://www.farmerkskitchen.com en http://www.elanaspantry.com).

Ik ontmoet voor- en tegenstanders van diëten bij een chronische ziekte, ik ontmoet mensen die het dieet probeerden en zeggen dat het niks voor ze is. Meestal blijkt bij doorvragen dat ze toch niet van de pasta af konden blijven… Begrijpelijk, maar het is echt alles of niks als je dit gaat doen. Een zetmeelvrij dieet doe je niet half of een beetje, want dan werkt het helaas niet….
Ik ontmoet mensen die super enthousiast zijn en zeggen hun leven terug te hebben en mensen die flirten met de gedachte om het eens te proberen. Tegen al die mensen zou ik willen zeggen: doe vooral wat bij je past. Kijk goed hoe je dit kan integreren in je leven. Maar als je eenmaal doorkrijgt dat dit je pijn en stijfheid kan verminderen en je je medicijnen stap voor stap kan minderen, dan ga je er veel voor over hebben.

Op het ogenblik dat ik dit schrijf zit ik aan een bakje koffie met een stuk zelfgebakken abrikozentaart. Het leven kan eenvoudig en mooi zijn. Ook met een chronische ziekte.

*het kunstwerk boven deze post is van de jongste van mijn partner.

4 thoughts on “2500 and going strong….

  1. An says:

    Dit dieet ga ik minimum voor de volgende 3 maanden uit proberen, zit met darmproblemen en de pijnen zijn niet meer onder controle te krijgen met pijnstillers. Alternatieven dus meer dan welkom.

    Grotejes

    An

    • almondfigtree says:

      Hi An,

      zetmeelvrij of zetmeelarm eten heeft zijn waarde al bewezen bij de ziekte van Crohn, coilitis ulcera, IBS en vele andere darmproblemen. Let ook op met lactose en geraffineerde suikers. In ieder geval; heel tof dat je je lichaam een kans geeft en dit avontuur aangaat. Heel veel succes!

Leave a Reply

