What’s for dinner tonight?

IMG_0535[1]Nu eten we niet heel vaak biefstuk en als we dat wel doen dan is het bij voorkeur een bio-biefstuk omdat ik me heb laten vertellen dat ‘gewone’ biefstuk vol zit met antibioticaresten, teveel omega 6 (dat is ontstekingsbevorderend) en God weet wat nog meer aan dingen die je niet wilt horen… Biovlees zou dan een betere keus zijn, hoewel je voor je algehele gezondheid ook beter niet elke dag vlees en zeker niet elke keer rood vlees zou moeten eten.

Maar heel soms heb ik behoefte aan “een good old biefstuk”. Eigenlijk is dat altijd op momenten waarop ik me wat grieperig voel of last heb van een sluimerende verkoudheid. Ger maakt dan altijd dit hierboven afgebeeld. Biefstuk met kastanjechampignons, ui, salade met chèvre en een salsa van rode ui en gedroogde tomaatjes op olie. Vroeger met aardappelpuree, nu met bloemkoolpuree. Mét een juskuiltje erin. Voor de lol, om de nostalgische truttigheid ervan.
Het is veel, het is rijk en ik krijg het nooit helemaal opgegeten maar ik knap er wel van op. Nu ook. Misschien werkt het psychisch. Vanwege de associatie met een gezellig ouderwets bordje vol Hollandse glorie… Hoewel? Chèvre, zongedroogde tomaatjes? Ach, who cares. Er zat geen zetmeel in. Het smaakte ons prima. En nu snel op de bank met een kop thee.

Leave a Reply

