Romige Smoothie

Als je zetmeelarm of zetmeelvrij eet, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. En wat vaker dan je misschien gewend was. Naast je drie hoofdmaaltijden; ontbijt, lunch en diner is het raadzaam daarbij kleine hapjes of maaltijden tussendoor te gebruiken zodat je niet scheel gaat kijken van de honger.
Hier een recept voor een lekkere romige en voedzame Smoothie voor tussendoor. Je haalt er twee bescheiden glazen uit. Wat je overhoudt kun je de volgende dag als ontbijt nemen.

Romige Smoothie:

50 gram bevroren vruchten (bijvoorbeeld bosbessen)
200 ml lactosevrije yoghurt, of amandelmelk of geitenmelk (als je lactose kan hebben)
halve avocado
1 theelepel amandelpasta (potten verkrijgbaar bij de Tuinen of biowinkel)
1 eetlepel honing
1 eetlepel eiwitpoeder (je kunt eiwitpoeder gemaakt van melk gebruiken als je niet lactosegevoelig bent. Let op dat er geen zetmeel aan is toegevoegd! Anders is proteïne-poeder gemaakt van hennepzaadjes een goed alternatief. GOOD Hemp Proteïne-poeder verkrijgbaar bij de Tuinen, pot €19,95).

Gooi alles in de blender en mixen maar.IMG_0576[1]

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s