En het jaar begint alweer goed: wat ‘n artritisweer is het weer…!

Amazing-Foods-To-Eliminate-Joint-Pain-Naturally

 

Koud. Waterkoud. Niet leuk.

Dat somt heel eenvoudig op wat ik ervan vind. Van het weer dus. Ben net terug van drie kwartier vernikkelen in die waterige kou buiten en ik vind het niks. Door dit weer dus.
Als je weeronline.nl raadpleegt -wat ik wel eens doe als mijn gewrichten op akelige wijze hun aanwezigheid kenbaar maken-  dan zie je al snel waarom ze zo aan het zeuren zijn en dat zonder maatregelen waarschijnlijk heel de week wel zullen blijven doen. De kans op reumaklachten is namelijk  heel hoog op dit moment.
( http://www.weeronline.nl/Reuma/Nederland/135 ).
463

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Code paars: reuma-alarm !! Kruip in je huispak! Doe je berensloffen aan! Cocoon op de bank tot medio mei en eet veel gember.

Ik had gister en eergisteren pijn in mijn schouder, in mijn linkerknie en in mijn heupen. Grotendeels de schuld van kou en vocht. Gelukkig hebben een paar bekers ontstekingsremmende thee getrokken van verse gember, kaneel en kurkuma, me weer van de pijn afgeholpen. Maar van mij mogen ze dit weer gerust afschaffen.
Ik ben verder van mening dat mensen die de diagnose reuma hebben – in welke vorm ook – elk jaar op kosten van de overheid drie maanden naar een zuidelijk gelegen kuuroord mogen gaan.  Jazeker. Gewoon omdat ze daar betere mensen van worden. Mensen die minder pijn hebben zijn namelijk blijer en minder moe en daardoor beter te pruimen voor hun omgeving. Hebben die er ook wat aan. Ik zeg: een win-win situatie.

Tot het waarschijnlijk vrij utopische moment dat onze overheid inderdaad met mij inziet dat blije mensen zich minder ziek voelen, en ook daadwerkelijk minder ziek zijn en dus ook minder kosten als het gaat om zorg- en hulpverlening, moeten we het maar doen zonder drie maanden zon en zaligheid in de winter. Om de gemoederen toch een beetje positief te stemmen, hieronder een interessant artikel over voedingsstoffen die je tot die tijd kunt gebruiken als alternatief voor medicatie om gewrichtspijn op een natuurlijke manier te verminderen.
Foods that Eliminate Joint Pain Naturally”:   http://www.curejoy.com/content/foods-eliminate-joint-pain-naturally/

Ik wens jullie een gezond en pijnvrij 2015 ! Met veel aangenaam weer natuurlijk! Bij kou: stay warm!

tumblr_mz43nfXopj1qc4uvwo1_500

2 thoughts on “En het jaar begint alweer goed: wat ‘n artritisweer is het weer…!

  1. Hanne says:

    Dat van die appelazijn wist ik niet! Ben meteen met een ‘kuurtje’ begonnen. Ben benieuwd of het werkt. Die pagina van weeronline check ik ook regelmatig en helaas; het klopt eigenlijk altijd ;o)

    • almondfigtree says:

      Ha Hannelore,
      Ik hoop dat het voor jou ook werkt. Dat zou een mooie oplossing zijn. Laat maar weten. Ik ga het ook eens proberen vandaag. Meestal maak ik kurkumathee op natte koude dagen, maar dit is leuk ter afwisseling.
      Ik ben blij dat ik die pagina van weer-online ooit heb ontdekt. Dat scheelt weer een hoop gepieker over de vraag waarom mijn lijf soms weer eens niet zo meewerkt. En bij mij klopt het ook als een bus. We zullen het ermee moeten doen. Gelukkig helpen warmte en de zaken genoemd in bovenstaand artikel redelijk goed om de pijn wat te beperken.
      Succes!

Leave a Reply

