Powerrrrrkoffie.

IMG_0309[1]Nadat ik zojuist twee dozen met vouwgordijnen en een nieuw hondenkussen voor mijn  blafratjes vanuit de garage de trap op naar boven had gesjouwd, vond ik dat ik best een luxe variant op mijn gewone bakje koffie had verdiend.

Hier het recept:

Neem een blik kokosmelk dat een nacht in de koelkast heeft kunnen koelen. Maak het blik open en schep de romige substantie aan de bovenkant uit het blik. Let op: alleen de room, niet het kokoswater. Dat kun je eventueel in een smoothie gebruiken.
Klop de kokosroom op met een halve eetlepel (koudgeslagen) honing.
IMG_0298[1]IMG_0301[1]IMG_0304[1]
Neem een stevig, groot glas of mason jar en doe daarin een halve theelepel kaneel, een snufje cayennepeper en een flinke theelepel koudgeslagen honing. Vul het glas met versgezette koffie (ik heb twee kopjes gezet). Voeg naar eigen smaak een scheutje amandel-, geiten- of kokosmelk toe -of laat dit weg- en top het glas af met een flinke klodder kokosroom. Snufje kaneel erop, rietje erin en genieten maar!

IMG_0315[1]IMG_0316[1]

Leave a Reply

