Snelle fudge.

IMG_0370[1]
Voor deze fudge heb je maar vier ingrediënten nodig:
4 volle eetlepels kokosolie
4 volle eetlepels notenboter, ik heb zelf amandelboter (of amandelpasta) gebruikt
4 eetlepels cacao
4 eetlepels honing

Smelt de kokosolie. Doe deze samen met de andere ingrediënten in een blender en blend kort. Doe het dikke mengsel in een met bakpapier bekleed vierkant en ondiep schaaltje (15 bij 15) en druk het goed aan met de achterkant van een lepel.
Zet de schaal minimaal een half uur in de koelkast.

Haal de fudge als deze hard geworden is uit de schaal en snij er blokjes van met een scherp mes. De fudge smelt snel dus bewaar het in de koelkast.

Ik heb deze keer vrij platte fudgies gemaakt omdat ik niet genoeg notenboter in huis had en dus alle hoeveelheden heb moeten halveren. Dat heb ik goedgemaakt door de fudge een beetje op te leuken. Ik heb 1 dessertlepeltje vanille-essence aan het fudge-mengsel toegevoeg en de bovenkant gepimpt met gedroogde cranberries en geschaafde amandelen.
Mmmm. Te lekker.

Meer lekkers maken?
speculaastaart: https://almondfigtree.wordpress.com/2014/11/26/gevulde-speculaastaart/

IMG_0374[1]

Leave a Reply

