Vanille cupcakes

IMG_0585[1]

Goedemorgen. We hebben een ander uiterlijk. Deze site dan. Mijn hoofd ziet er nog steeds hetzelfde uit. Ger heeft een baard van drie dagen maar verder is er esthetisch weinig aan de hand met ons.
Een lieverd genaamd Sanne heeft mij geholpen om mijn oude website naar een nieuw thema over te zetten. Ik hoop dat jullie het mooi vinden. Voorts heb ik de pagina’s wat herschikt en is er nu een nieuwe pagina over auto-immuunzaken in het algemeen bijgekomen, die in de toekomst verder zal worden uitgebreid.

We hebben inmiddels 100.000 keer bekijks gehad en dat is fijn. Dank daarvoor. Blijf langskomen, blijf me vooral schrijven en vragen stellen en voor suggesties en leuke ideeën kun je me ook een berichtje sturen.

Vanmiddag ga ik maar weer eens cupcakes bakken. Het is een beproefd recept inmiddels in dit huishouden. Goedgekeurd door alle mensen die ze hebben geprobeerd en tevens kids-proof.

Benodigdheden:
1/2 cup kokosmeel
2 eetlepels amandelmeel
1/2 theelepel baking soda
1/4 theelepel zout
4 eieren
1/2 cup gesmolten kokosolie, olijfolie of roomboter (of een mix daarvan)
1/2 cup ahornsiroop
1/3 cup kokosmelk of amandel- of geitenmelk of yoghurt
1 dessertlepel vanille-essence

Bereiding:
verwarm je oven voor op 175°C.
Meng alle droge ingrediënten. Doe alle natte ingrediënten erbij en meng goed. Laat het deeg even staan om op te zwellen.
Pake een cupcake-vorm en vet deze in. Plaats de cupcake-papiertjes in de vorm ( ik doe ook altijd nog een klein beetje vet in de papiertjes zodat deze goed loslaten na het bakken). Roer het deeg nog even goed door en vul de vormpjes tot net onder de rand.
Bak de cupcakes 20-25 minuten. Prik even met een sateprikker in de cupcakes om te zien of te goed gaar zijn. Als je prikker er schoon uit komt haal je ze uit de oven en laat je ze afkoelen.

In een afgesloten trommel kun je ze een paar dagen bewaren. In de koelkast een week. Invriezen kan ook.

IMG_0581[1]

Leave a Reply

