Spicy kaasbroodjes.

unnamed

Laatst maakte ik deze pittige kaasbroodjes en ze vielen aardig in de smaak. Ik vond ze zo lekker en vullend dat ik het recept even met je moet delen.
Een waarschuwing: ze zijn pittig omdat ik er jalapeño pepers aan heb toegevoegd. Mocht je daar niet zo van houden dan kun je deze natuurlijk ook weglaten of vervangen door reepjes ham of lente-ui of iets dergelijks.

Hier is het receptje (voor ± 6 stuks):
50 gram amandelmeel of zonnebloempittenmeel (het laatstgenoemde meel heeft mijn voorkeur)
2 eetlepels kokosmeel
1 theelepel wijnsteenbakzuur
1/2 theelepel zout
1/4 cup geraspte Parmezaanse kaas
1/2 cup geraspte geitenkaas óf oude Hollandse kaas óf Cheddar (ik heb Cheddar gebruikt)
1/4 cup kokosmelk óf yoghurt óf room
een theelepel citroensap of appelazijn
1 ei
2 eetlepels kokosolie of roomboter
2-3 eetlepels jalapeño pepers in stukjes gesneden (potje voorgesneden pepers verkrijgbaar bij Appie)

Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius. Meng de droge ingrediënten met elkaar. Meng de natte ingrediënten met elkaar. Mis deze twee goed door elkaar en schep 2 tot 3 eetlepels van het mengsel per broodje op een met bakpapier beklede bakplaat. Houd wat ruimte tussen de broodjes.
20160730_174558

Bak de kaasbroodjes ongeveer 20 minuten tot ze goudbruin en gaar zijn.

Lekker voor bij de lunch, bij een pittige kipgerechtje of Mexicaanse maaltijd.

Leave a Reply

