Crackers van Appie

IMG_0673[1]

Albert Heijn verkoopt sinds een paar maanden deze raw crackers. Ze zijn gemaakt met lijnzaad, sesamzaad, pompoenpitjes en wat specerijen en kruiden. Normaal gesproken ben ik altijd erg voorzichtig met het kopen en eten van bewerkte producten en ik lees een ingrediëntenlijstje liever 1 keer te veel dan 1 keer te weinig voordat ik iets aanschaf.
Altijd controleer ik of er niet iets van zetmeel in een product zit. Vandaar dat het boodschappen doen met mij altijd zo lang duurt. Ik ben namelijk gek op de achterkant van pakjes en zakjes en potjes. Daar staat informatie op die zeer interessant is voor mij en ook verrassend bizar kan zijn. Waarom zit er bijvoorbeeld suiker in ham? Waarom zit er maiszetmeel in yoghurt? Nouja, zo kan ik nog wel even doorgaan.

In deze crackertjes zit niks raars. En ook geen tarwezetmeel of zoiets. Ze zijn op een lage temperatuur gebakken, of liever gezegd, gedroogd. Daarom mogen ze het predicaat ‘raw’ dragen. Ze smaken zoals ze kraken al moet je wel van lijnzaad houden. Ik vond ze lekker. Zeker met hartig beleg, kaas of avocado erg goed te doen. Makkelijk voor een weekeindje weg, of als je geen zin hebt om een brood of salade te maken.
Ze zijn per 8 verpakt en kosten € 3,65. Niet heel goedkoop, maar ik heb eerder vergelijkbare crackers van het merk Biobites gekocht die per stuk nog iets duurder waren. Bovendien waren die een stuk kleiner, zaten per 4 verpakt en sommige waren gebroken toen ik ze uit de verpakking haalde. Beetje jammer.
Dus als ik het mezelf makkelijk wil maken koop ik zo’n pakje crackertjes bij de Appie. Ook lekker met een stukje Franse kaas erop.

http://www.ah.nl/producten/product/wi381856/raw-organic-food-cracker-zaden-pitten

 

Leave a Reply

